Canon Speedlight SL430EX

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 6 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Canon Speedlight SL430EX op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

9,5

Pro-Mark 11-09-2009
Geschreven voor: Canon Speedlight SL430EX

- Je geflitste foto is goed als je niet duidelijk ziet dat er geflitst is!

-Gebruik voor een flitser alleen ALKALINE batterijen (bijv. Varta professional), dus GEEN oplaadbare accu's. Die halen nooit de piekkracht van de flitser als die 'm nodig heeft. (bijv bij grotere afstanden of donkere ruimtes)

- Bij onderbelichte foto's doe je iets niet goed of sta je te ver weg (denk aan het richtgetal van de flitser en reken je ST of Fstop uit.)
Anders zet je je ISO ietsje hoger (400 of zelfs 800 of 1000 bij de betere digi-EOS camera's) dan is de achtergrond ook vaak mooier belicht.

- Lees een boek over flitstechnieken!!! Niet zomaar op automatisch zetten en knippen maar. Weet wat je doen, dan weet je ook wat je verkeerd hebt gedaan als je geflitste foto er niet uit ziet is.

VABA te A 05-02-2008
Geschreven voor: Canon Speedlight SL430EX

Ik gebruik de flits op mijn 30D icm 70-200 F4L objectief. Ook bij korte sluitertijden (1:250) goed belichte en scherpe foto's. Ik heb voornamelijk met Tv voorkeuze gefotografeerd.
Ik heb de (bezopen geprijsde) omnibounce er toch bijgekocht, het feeft een mooi difuus licht.
Slechts af en toe heb ik een verkeerd (onder-) belichte foto, maar dat kan net zo goed mijn fout zijn.
Betaal niet teveel. Via het www scheeld vele tientjes

Spanjard 28-12-2007
Geschreven voor: Canon Speedlight SL430EX

De Speedlite 430 EX van Canon is nu 3/4 jaar in mijn bezit en tot nu toe kan ik zeggen dat hij mij behalve in de wostijn met een hitte van 53 graden nooit heeft teleurgesteld. een paar dingen die ik mag en een paar dingen die ik minder goed vind.

minder goed:
- ik was in de woestijn bang dat hij stuk zou zijn nadat hij het gewoonweg niet deed met volle accu's.
- regelmatig onderbelichte fotos zonder flitscompensatie. (ik zet de flits op een halve stop hoger ter compensatie van de onderbelichting.)

wel goed:
- hij laad ongeloofelijk snel op
- hij schiet heel vaak achter elkaar bij hoge snelheids modus.
- enkele momenten de redder in nood voor donkere hoeken dankzij in alle richtingen draaibare kop.
- erg gebruikervriendelijk apparaat.
- ttl functie erg handig en betrouwbar in zijn meting.

marcocanon 18-07-2007
Geschreven voor: Canon Speedlight SL430EX

Wat een geweldige flitser zeg !! Voor je eos 350d ( of 400d) een verbetering t.o.v. de standaard flitser.
Koop er wel een omnibouncer bij ( belachelijk duur voor zo'n stukje plastic !!) want je hebt er veel plezier van bij portretfotografie.
De flitser werkt echt super samen met de camera en je kan m in iedere stand zetten die je maar wilt .
Gewoon een aanwinst dus.

Klaas B. 31-03-2007
Geschreven voor: Canon Speedlight SL430EX

Ik heb de flitser nu ongeveer een maand in het bezit, en kan hetgeen Frenksel heeft geschreven geheel onderschrijven. Een fantastische flitser met veel mogelijkheden. Ik heb er op aanraden van de verkoper een omnibouncer bijgekocht, deze schuif je over de fliter, en wannneer je bij b.v. portretten of groepsfoto's rechtstreeks wil flitsen geeft dit een veel natuurlijker (zachter) effect. Ook de kleuren zijn dan meer de kleuren van dat moment zonder het harde wat direct flitsen zonder de omnibouncer kan geven. Een aanrader dus.

Frenksel 04-01-2007

De 430EX is een zeer goede flitser voor zowel de amateur, als de vergevorderde
amateur, als de semi-professional.

Ik heb hem nu een tijdje in huis en ik ben zeer te spreken over de kracht en
wendbaarheid van de flitser.

Het is alleen jammer dat je de flitser niet met een lange kabel aan de camera
kan verbinden zonder verlies van de automatische instellingen van de flitser.
Je zal dan zowiezo een los adaptertje voor op de flitsschoen en de flitser
moeten kopen plus een kabel.

Beter nog is het kortere off shoe-cord van Canon kopen. Hierbij is geen verlies
van de functies, en kun je de flitser toch los van de camera gebruiken.

Ook als losse slave wireless te gebruiken mits de 580EX op je camera zit.

Eindeloos te combineren dus zonder dure studio-installaties te hoeven kopen.